SF-mått gravid vecka 32+4 ( 33)

gravid vecka 33
Denna gång mätte livmodern 31 cm! Förra gången ( för 2 veckor sedan) mätte den 29.
Kurvan följer en linje mitt i prick 🙂
Hjärtljuden lät bra, och BM trodde att älsklingen låg med huvudet neråt vid mättillfället, men än så länge så är det ju helt ok att hen snurrar runt där inne hursomhelst 🙂
Det är när jag är i vecka 36, som man vill att barnet ska ha lagt sig tillrätta.
Annars mår jag fortfarande bra! Trött bara..

Igår var vi på andra föräldragruppsträffen. Då var ämnet ”förlossning”. Vi fick lite info kring smärtlindring och fick se en film bland annat.
Nästa gång är det ju sista träffen innan BF. Kan inte påstå att träffarna hittils har gett mig så mkt..det mesta hade jag redan läst på om själv. Men känns ändå bra att ha gått på dom.

Kommentera

