gravid v 29+0 ( 30)

Är lite dålig på att skriva.. men det är för att det inte finns så mkt att skriva om 😛 Jag mår hur bra som helst, och dagarna rullar på med skola / jobb/ träning/ äta/ sova.. som för de flesta.

Idag går jag in i vecka 30.. låter så bra..30..det är ganska nära 40… 🙂
Det mesta är köpt till bebis… vi hoppas få våran jazzuci såld i helgen så vi kan bygga ihop skötbordet, och börja inreda det med kläder, blöjor och allt sånt 🙂 åå vad jag längtar! Ska hänga ngn mobil över oxå, och klistra dit figurer och sånt på väggen som hen kan ligga och titta på ❤

Om ca 2 veckor är det dags för 1a träffen i föräldragruppen, spännande! Det är 3 träffar innan bf. Vi ska gå på alla.Sen ska vi även gå på en information på USÖ ang förlossningen. Ngn film, och info om praktiska saker inför dagen ska den visst innehålla.

För en vecka sedan ringde bm och sa att de hittat GBS i min urin..Närmare bestämt på fredags eftermiddagen fick jag detta samtal. Mindre kul att ha det att grubbla över under helgen. Aldrig hört talas om det tidigare.. men fanns såkart info på nätet.
På måndagen ringde jag och bokade en träff med henne där hon kunde få svara på våra funderingar. Så på tisdagen fick vi komma dit. Nu känns allt lugnare.. Jag har inga symptom överhuvudtaget. I och med att denna bakterie hittats så ska jag ha antibiotika under förlossningen för att minska riskerna att ngn inflammation överförs till bebis. Det är just i förlossningsskedet som det kan ske. För att antibiotika kuren ska hinna verka / hinna göra ngn nytta så måste första kuren sättas in ca 4 timmar innan förlossningen börjar.
Detta gör ju såklart att vi känner oss en aningens mer nervösa..jag vill ju inte komma in för sent.Men så fort jag känner att det verkar vara på gång så är det ju bara att ringa och säga att jag har gbs.. så får dom avgöra när jag ska komma in. Troligtvis får jag komma lite tidigare än om jag inte haft det, iomed vikten av att hinna få antibiotika.

Kommentera

