Röstlös – Semester- Nervös!

Sommarjobbet tackade jag hejdå till i fredags. Nu blir det några lugna veckor innan kursen ” Folkhälsa för barn och unga” drar igång.
Ska bli skönt att inte ha några måsten. Det enda vi har inbokat är att åka till Gotland och att byta ut köket hemma 🙂

Senaste veckan har jag inte varit kry, och det känns inte som att det är på bättringsvägen heller.. ingen hit. Krafterna börjar sina. I början på förra veckan hade jag feber, men efter det har det bara varit en överjävlig förkylning. Först halsont, för att sen övergå till snorig och täppt, sen nu så har det satt sig på stämbanden så jag knappt kan prata. Min energi är totalt gone, men sen om det beror på förkylningen eller nånting annat är ju svårt att veta.
Kan vara järnbrist också. Hade ju det i början på sommaren, och började då äta järntabletter, men för vissa så räcker ju inte det. Ska snart på ett nytt blodprov för att se om läget har förbättrats. Idag boostade jag iaf med massa spenat och brocolli.

Förövrigt så är jag nöjd med att sommaren har gått fort faktiskt, inte så ofta man känner så. men den här sommaren har jag anledning att vilja hoppa fram några skutt i kalendern. Avslöjar snart varför. Imorgon är dagen med stort D här. Dagen som jag har väntat på så länge, och som jag ser fram emot med skräckblandad förtjusning ❤

2 thoughts on “Röstlös – Semester- Nervös!

Kommentera

