struma, processpass, jobb och examen på G.

Veckan har rullat på med lite av varje. Jobb, skola, promenader, sushimiddag på uteservering.
Besiktigade även bilen häromdagen. Trodde verkligen det skulle gå sämre än vad det gjort.. så jag är lättad! 🙂 Två lampor, och framrutan gnällde dom över. Det kan jag väl ta…
Idag var jag hos en läkare för att få reda på mina senaste provsvar angående struman / hypertyreos/ ämnesomsättningen. Det har mixtrats lite med min dos på senaste, och nu låg värderna bra tydligen 🙂 Skönt!
Helgen består av jobb för min del. Men börjar inte förrens 14 på dagarna, så man hinner ju med en hel del innan jobbet om man så vill. Och det brukar jag vilja 😉

Mån – Onsdag så ska jag sova i ett hus ute i skogen med klassen. Så det blir lite pyssel med handling, och göra matsäck på söndag. Det vi ska göra där är ett så kallat ” Processpass”. Den här gången ska vi ha med oss familjekartor/ släktträd och titta tillbaka på våra historier. Detta gör vi för att öka vår förståelse för varför vi är som vi är, våra föräldrar är som dom är osv.. Det handlar inte om att hitta ngn syndabock eller så, utan helt enkelt kunna se eventuella mönster, och saker som upprepar sig inom familjen och dess relationer.. Så den måste jag få ihop i helgen också.. håller på att samla info nu från dom jag kan fråga.. Känner att jag inte vet så mkt alls. Det handlar ju om mer än att bara skriva namn och massa årtal. Yrken, personlighet/ sjukdomar/ missbruk/ ..allt möjligt intressant som kan dyka upp.
Vi ska även prata om avslut. ”Vad händer i mig vid avslut?” detta gör vi iomed att vi om ca 2 veckor tar examen, vilket kan kännas väldigt olika från person till person självfallet.
Vi har ju gått i samma klass i 2 år, och har verkligen haft en speciell undervisningsform som har gjort att vi delat med oss av vårt mående, våra liv, varje dag under utbildningen i stort sett.
Så det har ju blivit som en trygghet för många. Lite som att gå till terapeuten.

Nästa helg blir det också jobb, men ser fram emot söndagen då jag ska få mina naglar gjorda inför examen! Kul!

Kommentera

