Promenad, bananpannkaka, loppis, grillning!

Dagen började med att jag och killen hoppade på cyklarna och tänkte att vi skulle ta oss en tur. Jag hade fixat matsäck och sånt. Men det räckte att vi cyklade 500 meter så ändrade vi oss.
Det blåste ju typ storm!
Så vi vände hem igen och lämnade cyklarna för en promenad istället. Blev en rejäl tur!
Riktigt nice. Hade med oss frukost, och satte oss och åt efter halva vägen. Våran favorit – Bananpannkaka, självklart 😉 (recept finns under ”Frukost”.

Tvätt, städ, och strax grillning har dagen bjudit på annars.
Var förbi en sväng på en gårdsloppis här i krokarna också, men gjorde inga inköp 🙂
Idag ligger det fläskfilè på grillen som jag marinerat i ett dygn i en marinad gjord på vinäger/olja/soya – 1/3 av varje. Vitlök och svartpeppar smaksatte jag med också.

Till köttet blir det sallad och klyftpotatis!
Sås gjorde jag på den överflödiga marinaden + kesella.

Kommentera

