Spenatplättar/ Spenatbiffar utan mjöl

Hade spenat liggandes och tänkte att jag provar mig på någe nytt här hemma 🙂
Så det fick bli ngt jag döper till ” Spenatplättar”

2,5 dl Spenat. Hackad spenat från frysdisken använder jag.
2 ägg
1 mtsk fiberhusk.
Krydda. Jag använde örtsalt.

Tänk på att ha tinat spenaten innan och vattnat ur den ganska rejält. Det kan du göra genom att exempelvis lägga spenaten i ett kaffefilter, så den får droppa av sig lite.

Blanda ingredienserna, och låt stå och svälla till sig ca 10 minuter.
Stek sedan i smör/ olja på medelvärme tills plättarna/ biffarna fått fin färg 🙂

Mums! Och jag behöver ju inte nämna att det är nyttigt väl? 🙂 Spenat och ägg – näringsrikt som bara den!

BTW Fiberhusk innehåller 0 kolhydrater! 🙂

Kommentera

