Bananpannkaka med Kesella Kvarg + Fun Light Strawberry- Bästa frukosten!

Många av er som tittar in på min blogg hamnar här pga av ordet bananpannkaka. Så tänkte jag kan dela med mig av det senaste jag provade till denna perfekta, goda och nyttiga frukost 🙂


När jag gör denna frulle till mig och sambon så brukar jag oftast göra såhär:
2 bananer – skiva ner i en skål
2 ägg – kläck ner i skålen
( ibland tar jag 2 mtsk kesella kvarg)
( ibland tar jag kanel i som krydda )
Mosa / blanda detta.
Häll allt i en stekpanna av normal/ stor modell. Stekfett behövs för att den inte ska fastna!

Stek på medelvärme tills pannkakan stelnat till litegrann på ovansidan, och fått gyllenbrun färg på undersidan(som en omelett).

Nästa steg är att jag skär pannkakan i 4 delar för att lättare kunna vända bitarna. Vänd och stek tills även dessa sidor blivit gyllenbruna 🙂

Servera med en klick kesella kvarg blandat med Fun light strawberry! Så himla gott till!
Jag brukar göra våra `frukost-lådor`på kvällen innan. Sen när man ska iväg till skola / jobb på morgonen så är det bara att sticka in näven i kylen å ta med lådan.
Rätt smidigt 😉

6 thoughts on “Bananpannkaka med Kesella Kvarg + Fun Light Strawberry- Bästa frukosten!

Kommentera

