Marknadsföring av sig själv

Sleeve women

Sleeve women

I dag började vi med en ny kurs i skolan. Marknadsföring.
Som jag hade anat så var det inte det ” typiska ” som man tänker på när man hör ordet marknadsföring som vi skulle pyssla med.
Visst så nämndes det en del om reklam av varor/ tjänster och hur viktigt det är osv.
Men själva huvudfokuset vi ska hålla på med nu några dagar i klassen är – oss själva.

Spännande….

Övningen börjar med att vi nu under nästan 2 dagar ska prata med var å en i klassen och få höra 3 styrkor/ 3 utvecklingmöjligheter om oss själva.
Vad vi får höra ska vi skriva ner på ett papper.
Sen ska vi sammanställa allas svar – och presentera ( redovisa) vad vi har fått höra inför klassen om några dagar.´

Idag hann jag bara med några stycken, men hittills har jag bland annat fått höra :
+ ordningssam, trygg, lugn, intelligent.
Mina utvecklingsmöjligheter håller jag för mig själv än så länge 🙂

Om några veckor ska vi åka på ett ” processpass” med klassen igen.. vi har gjort det några ggr förut under dessa 2 år.
Denna gång är temat ” familjekarta” och ” avslut– hur tar vi avslut?/ vad händer i oss när vi ska avsluta ngt?..etc.
Familjekartan innebär att vi ska dela med oss till varandra om hur våra familjer/ släkter ser ut. Hur är/ var personerna? Vad har dom gjort? etc..
Själva innebörden är ju typ för att veta varför vi är som vi är. Inte för att skylla på att vi blivit som vi blivit för att släkten i vissa fall kanske har massa skelett i garderoben – utan för att få en större förståelse.

Hela den här utbildningen jag går ( och snart tar examen från) har ju haft som fokus att jobba med oss själva. För att bli en bra behandlingspersonl eller jobba med människor i utsatta situationer på ngt sätt så måste man vara trygg i sig själv, och vara ”okej” med sig själv.

Kommentera

