Banan+ägg+ugn – Nyttig frukost!

Bananpannkaka till frukost har jag blivit helt såld på 😉 , men ibland tycker jag den har en tendens att fastna i stekpannan, och resultatet ser då mer ut som en omelett som mitt exempel här visar.frulle lunch 003

Det är ju fortfarande asgott, men hursomhelst så provade jag en ny variant idag som jag vill tipsa om :)! Man kan verkligen variera dom på väldigt många olika sätt, beroende på tycke å smak, och hur nyttigt/ onyttigt man vill ha`T 🙂

1 ägg +1 banan – mosa och häll upp i 2 muffinsformar. In i ugnen 200 c 10 minuter. Servera gärna med keso och hallon exempelvis!

Här är ännu en variant som passar bra till 2 personer.
2 bananer, 4 ägg, ca 1/5 mtsk fiberhusk, ca 1 tsk kanel.
Blanda/ vispa/ mosa allt. Låt stå ca 5 minuter, så att fiberhusken får ”svälla till sig”. Häll upp i 8 muffinsformar. ( silikon funkar troligtvis bättre än papper, men papper funkar oxå!)
Grädda 200 grader ca 15 minuter. Servera med förslagsvis keso och hallon.
Själv la jag bananmuffins, keso och hallon i en matlåda och tog med som frukost till skolan- perfekt!

En annan variant är att vispa ihop
3 bananer + 4 ägg
kanel eller vad man vill, hallon är ett gott förslag 🙂
lite smör
Häll i pajform, grädda 200 c ca 25 minuter!avokado 007

Kommentera

