bultande tumme & vaken natt.


Har sovit skiiit hela den här veckan..så varför inte forstätta så även denna natt!!?? Klockan är halv fem och jag ligger klarvaken fast jag är trött. Men men.

Då får jag väl passa på att använda tiden till någe vettigt. Har haft en tumme som är i bultande smärta sen säkert 2 veckor tillbaka! En djävulsk självspricka ..

Så nu ligger jag här i ottan och läser tips å trix på nätet för att få ordningen på tummen en gång för alla!

Olika salvor har rekomenderats. Idomin, Bephanthen, Repair, Inytolsalva, ”Compeed fingersprickor”. Det vanliga tipset är att man kladdar på vald salva, sedan att man smäller på ett plåster som man kan ha över natten.

Istället för salvor har vissa även rekommenderat honung, medans andra har rekommenderat kiss. .hm. Att kissa på tummen känns ju lite wierd, så jag tänkte prova nu med att verkligen smörja in mig ordentligt för att få ordning på tummen.

Bephanthen eller repair får det nog bli. Dom vet jag är bra iomed att jag använder dom vid insmorning av tatueringarna 🙂 Feta krämer som verkligen jobbar sig in i huden.

Kommentera

