Fajitas

En favorit här hemma är att äta fajitas! Så smidigt, gott och nyttigt! Den rätten äts ofta här hemma!
Ingredisenser:
Kyckling + Fajitaskrydda
Tortillabröd
Grönsaker
Gul lök
Banan
Kesella kvarg / Keso (istället för cremefraiche eller liknande)
Kesella kvarg + chilisås och valfria kryddor beroende på vilken hetta man vill ha (istället för färdigköpt tacosås) Jag brukar använda svartpeppar, mexican spice mix & vitlök. När jag skär upp tomater så brukar jag spara ” det blöta” i tomaten och hälla i här i.
( riven ost) ( använder jag ibland )

Banan?! Kanske vissa undrar.-Japp! Prova! Den runda smaken i banan gör sig superbra till de starka smakerna förövrigt i rätten.

En efterrätt som jag tycker är perfekt eftersom den är relativt ” nyttig” är
Vaniljvisp 12% + bär.
Vaniljvisp är verkligen farligt gott tycker jag! Jag sitta med en sked och äta direkt ut skålen, utan några problem! 😉
vaniljvisp
Det slinker ner flera ggr i månaden som efterrätt eller ”kvällmysgott” här hemma 🙂 Det är ju såå gott, och fräscht! Och vill man vara lite onyttigare nån gång, så är det ju bara att slänga på ett lager smulpaj och skjuuuts in i ugnen 🙂

Kommentera

