Frukost

Sitter just nu å käkar min frukost.. så kom på att jag kan ju berätta vad den består av 😉

Gröt med smak av kanel och banan.
Ingredisenser:
1 dl rågflingor + 2 dl vatten ,kanel, salt.
Banan.
Skiva i bananen tillsammans med övriga ingredisenser och koka upp på plattan eller micro. Smidigt, nyttigt och gott!

Jag brukar variera smakerna lite. Istället för banan funkar ju bär / russin osv.. Man tager vad man haver 😉

En nyttig, mättande bra start på dagen!

Eftersom jag älskar ägg, och det innehåller massa nyttigheter så varierar jag mellan kokta ägg och gröt frukostar 🙂
En fruktsmoothie till blir det ofta på helgerna! självklart med Kesella Kvarg som grund.. 😉

Kommentera

