Äta bör man annars…

Här hemma följer jag i stort sett aldrig efter ett recept numera. För några år sedan kokade jag inte pasta utan att göra exakt som det stog på paketet. 😛
Jag har inga professionella kunskaper what so ever inom området… eller vänta.. Räknas det att jag jobbade på McDonalds i 2 år? 😉 Jag stog iof inte i köket..
Känns skönt att ha vågat släppt på kontrollen och numera flyger det grejer högt och lågt, och ingredienser av alla de slag när jag drar igång med att prova något nytt.
Har blivit en riktig mat-tant! Står ofta vid köksbänken med mitt fina förkläde 😉
förkläde

Jag gillar att laga nyttigt och från ”grunden” så man kommer ifrån massa tillsatta onödigheter.

BTW har det tillverkats ngn bättre apparat än denna? Jag bara älskar att göra smoothies. Å jag gör`T ofta. Släng i frukter / bär/ melon / avokado.. ” Man tager vad man haver” + en klick Kesella – och Vipps så har man ett mättande, nyttigt och gott mål 🙂 !
blender

kvarg

Den här manicken är också välanvänd här hemma.`Soda Stream`
sodastream
Jag undviker att dricka läskeblask  😉  Så Kolsyrat vatten + Fun Light = Perfekt! Man får både bubblor och en hel massa olika smaker att välja på :)!
fun light

I matväg blir det ofta pajer, pajskalet gör jag på fiberdinkelmjöl + olja, vatten och salt. Fyllningar kan vara exempelvis tonfisk, kyckling, färs. Jag brukar oftast använda mig av kesella + ägg till själva ” stanningen”. Nyttigt och gott!

mjöl

 

Couscous, matkorn och mathavre använder jag mig av ofta. Perfekt om man ( som mig) inte äter pasta, potatis och ris! Mättande, fiberrikt, och gott! Koka upp tillsammans med valfri buljong så får det en god smak!


Kommer slänga in lite recept in time..  🙂

Kommentera

